Tips voor bewoners


10-3-23

Wie heeft het antwoord?
Mijn vloerverwarmingssysteem heeft een knop, waarvan ik de functie niet ken. Merk Oventrop (zie foto)
Wie kan mij vertellen wat de functie van deze draaiknop is en of ik hier iets mee moet doen.
Thanks.

Groeten:   Peter Hollants   (06-23976209)

 


1-12-22

Vandaag zijn onze aluminium schuifpuien gerepareerd i.v.m. tikken, moeilijk lopend etc. Tevens al het hang- & sluitwerk na laten kijken en laten smeren.
Hiervoor hebben wij het bedrijf Bass Alu ingeschakeld. Deze hebben prima werk en service geleverd tegen een betaalbare prijs.
Hierbij de link naar de website: Schuifpui Reparatie - beste service tegen de beste prijs -Bass-alu.nl

Thanny van Gestel

23-4-22
Tip voor medebewoners.  Kit randen douche tijdig opnieuw preventief vervangen. 
Maarten ankeveen str.

19-06-21

Schuifpui
De schuifpui kreeg ik bijna niet meer open of dicht en vermoedelijk waren de wieltjes kapot.
De firma KIK, Klaar Is Kees, gebeld en zij konden de volgende dag de schuifpui al repareren, tel. 06-25090346.
De kunststof wieltjes en de aluminium geleiding zijn vervangen door RVS wieltjes en RVS geleiding. De kosten bedroegen  na twee uur werk door twee man € 465,85.
KIK geeft een uitstekende service en de reparatie is vakkundig uitgevoerd en is zeker aan te bevelen.

Met vriendelijke groet,
Leon van Maaren (gegevens op te vragen bij webmaster)

 

6-5-21

Ommetje
Sinds maart heb ik de app Ommetje van de Hersenstichting op mijn telefoon staan.
Deze stimuleert je om elke dag 20 min. een ommetje ????‍?? te maken en daarmee kun je punten en medailles verdienen.
Het leuke is, je kan dat in een team doen! En elkaar zo een beetje motiveren.  
Het gaat niet om de aantal kilometers, maar puur om die 20 min. waarmee je dan punten verdiend.
En natuurlijk is het ook nog eens goed voor je lichaam en geest .
Er is al een groepje deelnemers maar hoe meer zielen hoe meer vreugde  Ik heb in de app het team Witbrant Oost aangemaakt, als je wil kun je aansluiten, laat het me weten  dan stuur ik je de teamcode.
https://www.hersenstichting.nl/ommetje/

mieke.toemen@home.nl
Met vriendelijke groet,
Mieke Toemen

21-01-2021
Bericht:
Oproep: Ik mis het zwemmen. Zijn er mensen die hun zwembad beschikbaar willen stellen voor een paar baantjes per week? Hartelijke groet, Laila  (adres kan je opvragen bij de webmaster@witbrantoost.nl)

11-01-2021
Fixi app
vervangt de BuitenBeterApp
De gemeente Tilburg gaat de Buiten-Beter-app vervangen.
Deze app werd gebruikt om problemen op straat door te geven. Vanaf 28 december 2020 stapt Tilburg nu over naar de gratis Fixi App.Opent in een nieuw venster Deze app is te downloaden in de App Store en de Play Store op de mobiele telefoon.

 

04-01-2021
Net zoals ik hebben waarschijnlijk de meeste bewoners uit Witbrant Oost de afrekening gehad van Ennatuurlijk over de stadsverwarming.
Zoals bekend heb ik eerder collectieven opgezet voor zonnepanelen en warmtepompen.
Ik was wederom blij verrast over de afrekening. Inplaats van ongeveer 45 Gj
was ik maar 12 Gj kwijt.
Dit alles door de aanschaf van een Elga hybridepomp die tot 3-4 graden de stadsverwarming overneemt.

Graag wil ik mijn ervaringen delen met medebewoners in Witbrant Oost.
Ik heb 3 jaar ervaring met de Elga die overigens in de meterkast past.
Indien men al zonnepanelen heeft dan is de Elga nog rendabeler.
Jules van den BOOGAARD <julesvandenboogaard@gmail.com>

01-03-2020  Bart Verheem
balkonnetjes
Graag wil ik een potentieel gevaarlijke situatie melden. 
De franse balkonnetjes op de tweede verdieping van de huizen aan de Ankeveenstraat hebben een glasplaat.
Deze plaat is bevestigd met RVS boutjes en kunststof ringen. Als de kunststof ringen zijn verweerd brokkelen ze af. Het boutje kan dan door het gat van de plaat. De plaat zit dan dus niet meer goed vast.
Het is verstandig om niet tegen de plaat te leunen en om de ringetjes z.s.m. te vervangen.


12-12-2019 Bestuur WBO
Kerstboom
Zoals jullie misschien al opgemerkt hebben,  brandt de verlichting in onze mooie Kerstboom niet naar behoren.
We hebben er al enkele uren aan besteed en er een deskundige bij gehaald maar krijgen het niet voor elkaar om de verlichting goed te laten branden. Boven in de boom branden de lampen wel, wat lager in de boom soms wel en soms niet.
Naar onze mening is het puur vandalisme door ??????
We hebben enkele verbindingen (draden)  kunnen herstellen maar er zit nog steeds ergens sluiting in die we tot op heden niet kunnen vinden.Wij gaan er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Probeer s.v.p. iedere boomklimmer er op te attenderen dat dit niet de bedoeling is.

Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.


21-11-2019 Ad van Buul
Intercom
Op een of andere manier werkt mijn intercom niet meer. Dus ik kan mensen, die bij mij aanbellen, niet te woord staan. Heeft iemand hier al eerder mee te maken gehad? Wie kan ik het beste inschakelen voor reparatie?
Telf en/of Mail adres Van Ad van Buul  is op te vragen bij de webmaster@witbrantoost.nl


19-04-2019 Harrie Vermeer
Schuifdeuren
Er zijn op dit moment erg veel problemen met schuifdeuren in onze wijk.
Nu hadden wij zelf ook problemen met onze schuifdeur naar de patio. (wieltjes versleten)
Deze hebben wij laten repareren door LOCK SECURE (www.locksecure.nl) en zijn daar zeer tevreden over. Zeer kundige monteurs netjes werkend en tegen een redelijke prijs.
Wieltjes waren niet op voorraad maar na deze besteld te hebben zijn ze netjes gemonteerd.
Dus echt een aanrader.


27-06-2018 Jan Lips
Milieu
Steeds blijken er weer mensen te zijn, die hun gras tussen de stenen en muren te lijf gaan met azijn.
Bijgevoegde link legt nog eens uit hoe schadelijk dat is voor natuur en milieu.
https://www.vanrijntuinoplossingen.nl/onkruid-bestrijden-met-azijn/


11-04-2018 Leon van Maaren
Rookmelders
Onlangs  kwam ik erachter dat de rookmelders maar een beperkte levensduur hebben, namelijk 10 jaar, dit blijkt ook op het bodem plaatje te staan, zie bijlage. 

De voornaamste reden is, dat je het spiegeltje binnen in de rookmelder nooit echt schoon kunt maken. Na 10 jaar is de rookkamer te veel vervuild en is er meer kans op storing. Om de veiligheid te waarborgen, is het van belang om de complete rookmelder te vervangen. Want een goedwerkende rookmelder is van levensbelang!. 
Info hierover kun je vinden op de site : https://europesecurity.nl/wat-is-de-levensduur-van-een-rookmelder/ 
Nieuwe rookmelders bestellen kan via de site https://www.veilig.com/search/Gns-1236/
Een nieuwe Fito rookmelder Fit-230 kost €29,95
En met een batterij met een levensduur van 10 jaar , de Fit-23010 is dat €34,95.


30-05-2017 Hennie Coolen
Warmtepomp
We hebben met een aantal bewoners van onze wijk vorig jaar een warmtepomp aangeschaft.  Ik ben nu benieuwd, nu vele waarschijnlijk ook hun elektraafrekening hebben gehad, of zij ook een veel hogere afrekening hebben gekregen.  Bij mij was de meerprijs ongeveer € 300,— vergelijkbaar met vorig jaar.  Ik heb mijn warmteafrekening nog niet gehad, maar die zal nooit zoveel minder zijn.

Ik heb mijn afrekening van de elektriciteit ontvangen en nu blijkt dat ik meer dan 1600kwu meer verbruikt heb. Dat is ca. €300,-- meer? Dan moet je al veel kilojoule besparen.  Hebben jullie deze ervaring ook?


30-05-2017  Ad van Buul
Dakranden
Ik wil even melden, dat ik onlangs een dakinspectie heb laten uitvoeren van mijn woning (Akkrumstraat 35). Uitkomst daarvan is dat we langzamerhand de fase naderen, dat we problemen kunnen krijgen met de dakranden. De dakrandafwerking staat onder spanning en hier en daar zie je het al opbollen. Uiteindelijk kunnen/zullen scheuren ontstaan. Geen reden tot onmiddellijke paniek, maar wel een aandachtspunt. Ik heb afgesproken dat voorjaar 2018 een nieuwe inspectie wordt gehouden. Het leek mij goed de medebewoners hiervan op deze wijze op de hoogte te stellen


02-02-2017 Ben Maat
centraal ventilatiesysteem
Heeft iemand ervaring met het onderhoud cq de reiniging van het centraal ventilatiesysteem in de woning?


06-12-2016   Rudy van Berkel
Dakranden
Wij wonen in de Aalsumstraat (ons huis is destijds geleverd door A. Coolen).
Enige tijd geleden ontstond er een daklekkage aan ons huis.
Kan gebeuren natuurlijk, maar ons huis bleek niet het enige…
In onze rij alleen al registreerde ik al 6 huizen met daklekkages!
Bij al die huizen bleek hetzelfde probleem te spelen of gespeeld te hebben: de dakranden laten los en daardoor ontstaat een lekkage.
Het lijkt erop dat er een destijds ondeugdelijk product is geleverd.
En dat mag niet, volgens de wet moet een product een ‘normale’ levensduur meegaan en acht tot twaalf jaar is voor een dak geen normale levensduur.
De lekkages hebben dure reparaties ten gevolge gehad en om mogelijk stappen te ondernemen om de kosten (gedeeltelijk) vergoed te krijgen wil ik graag de omvang van het probleem in kaart brengen.
Juridische procedures zijn taai en duur maar wellicht zijn er andere mogelijkheden om hier iets mee te doen; bijvoorbeeld de publiciteit opzoeken.
Dus, hebt u een daklekkage (gehad) en ziet u iets in bovenstaand verhaal, meld het op b.vanberkel@ziggo.nl o.v.v. uw adres, de leverancier van uw huis en de datum (bij benadering) waarop het probleem zich voordeed.


Buitenbeterapp Download
Zie je een probleem buiten op straat of in de buurt? Die lantaarnpaal nog steeds niet gerepareerd? Een vies bushokje, vuilniszakken ergens gedumpt of een fietspad met enorme gaten? Laat het snel en simpel weten met BuitenBeter.

Deze app helpt je om gemakkelijk problemen, irritaties en verbeteringen bekend te maken bij je gemeente. Gemeenten willen namelijk graag een schone, veilige en goede leefomgeving realiseren, voor jou. Daarvoor is jouw opmerkzaamheid en feedback zeer waardevol.

Voorheen was het behoorlijk ingewikkeld om iets door te geven, maar daar is nu verandering in gekomen. BuitenBeter! Waar eerst alleen de echte volharder het meldpunt van de gemeente wist te vinden, ben jij nu aan zet. Binnen vier stappen en tellen heb je locatie, probleem en foto gemeld. Hoef jij je er geen zorgen meer over te maken. Als het nodig is vraagt de gemeente je extra duidelijkheid en natuurlijk, indien mogelijk wordt het opgelost.

Zo kan het dus ook: snel, makkelijk en meteen melden op de plek en het moment dat jij iets ziet wat niet deugt of beter kan.


03-04-2016 Leon van Maaren
Sotenmaker 
De Meidoorn woningen hebben allen een politiekeurmerk wat op zich een prettig gevoel geeft. We hebben slechts één toegangsdeur tot de woning en ongewenst bezoek kan moeilijk binnenkomen, ook niet via de patio.
Er is ook nog een keerzijde die ik laatst bijna ondervond.De voordeur werd dichtgetrokken met de sleutel aan de binnenzijde nog in het slot en dan is het absoluut niet mogelijk om met een mogelijke reserve sleutel die elders ligt, alsnog binnen te komen. Je zult een slotenmaker moeten laten komen of een ruit inslaan wat hoge kosten met zich mee brengt.
In ons geval was er gelukkig nog iemand thuis en kon dat alsnog worden voorkomen.
Ik heb vervolgens met een slotenmaker contact opgenomen en het probleem voorgelegd. Hij gaf aan dat het mogelijk was om de cilinder van de voordeur zodanig aan te passen, dat het slot altijd werkt, ook met twee sleutels in het slot.
Voor € 37,50 is het slot nu aangepast en kan ik altijd nog binnen. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor de Meidoorn woningen maar voor ieder huis.
Indien jullie geïnteresseerd zijn om je slot aan te passen, dan kun je contact opnemen met :
Moonen Sleutel Service
Piusstraat 313 Tilburg
Tel 013-5430579
E-mail:  moonenss@home.nl


16-05-2015  Ad van Tuijn
Zonnepanelen

Hierbij wil ik even mededelen dat ik de zonnepanelen heb laten dicht kitten en dat is zeer goed verlopen.
er hoeven geen nieuwe panelen op kosten € 3600.00
Ben nu kwijt  voor 18 panelen € 540.00
Als er iemand met het zelfde probleem zit kunnen ze contact met mij opnemen. als het kan na 16 juni.
Met vriendelijke groet
Ad van Tuijn


12-02-2014  John Bogers
Glazenwasser
Wij hebben al een aantal jaren met tevredenheid een glazenwasser voor de buitenzijde van onze woning.
Hij geeft aangegeven dat hij nog ruimte heeft voor nieuwe klanten.
Mocht iemand interesse hebben dan kan je contact opnemen met hem voor een prijsopgave (afhankelijk van type woning ).
Ferry de Glazenwasser is bereikbaar op
telefoonnummer: 06 24 13 62 43.


11-08-2014  Franc v/d Heijden
Sluiting van deuren
Hoe zit dit dan met het Politie keurmerk ?  (Harrie Vermeer)
In mijn laatste mail vertelde ik dat ik de sluiting van de voordeur heb gewisseld met de sluiting van de deur van de berging aan de patiozijde
Mocht dit slot ook kapot gaan dan ga ik zeker geen slot van 400 euro plaatsen.
Er zijn genoeg goedkopere alternatieven.
Een 3-punt-sluiting met een stift of met een haak hoeft niet meer dan ca. 120 euro te kosten.
We hebben nu zowel stift als haak, maar wij gebruiken dit slot zelden tot nooit.
Genoemd slot heeft ook een keurmerk, weliswaar geen 3 sterren, maar dat maakt mij niet uit.
Even in google zoeken en je bent de man.
Cees en Diana

Betreft Meidoorn-woningen in het bijzonder
en misschien ook voor andere Witbrant oost woningen.

Het draaien van de sleutel in het voordeurslot verliep al een tijdje moeizaam. Gisteren kon ik de sleutel nog maar een keer ronddraaien, althans zonder brute kracht met het risico de sleutel te breken. De deur aan de binnenzijde van de patio heeft exact dezelfde sluiting. Deze wordt bij ons zelden tot nooit gebruikt. Ik heb de sluiting gewoon een op een overgezet. probleem opgelost.


21-07-2014 Thieu van Vugt
Verkleuren van kozijn
Hierbij tips voor het niet verkleuren van uw kozijn.
Wij houden ons kozijn mooi door
bij zwarte strepen eerst met jif af te doen
daarna houden we het bij, door er witte boenwas op te smeren.
na al die jaren hebben we nog steeds mooie kozijnen.
Groetjes Ad van Tuijn
Wie heeft er de gouden tip om de verkleuring van de aluminium kozijnen tegen te gaan.
Een aantal stijlen begint aardig bruin te worden helaas!
Al van alles geprobeerd maar niets werkt….polish, jif, olie, etc….
je kan je gouden tip mailen naar: 


01-04-2013
Rookmelders
In de algemene ledenvergadering van 13 maart 2013 is het onderwerp levensduur van rookmelders ter tafel gebracht.
In fase 1 blijken rookmelders geïnstalleerd te zijn met een sticker waarop staat dat deze melders minimaal 10 jaar gegarandeerd zijn. In fase 2 en 3 woningen ontbreekt een dergelijke sticker maar is volgens recente aanpassing in de regelgeving de datum van installatie (inwerkingstelling) op de rookmelder vermeld.

Rookmelders zijn elektronische apparaten die slijten en onderhoud vragen. De rookmelders gebruikt in fase 1 zijn nu minimaal 8 jaar in werking en nader het moment (10 jaar) waarop geadviseerd wordt ze te vervangen. Op de website http://www.rookmelders.nu/onderhoud.php kunt u hierover meer informatie vinden.

Primair is het onderhoud en vervangen van rookmelders een verantwoordelijkheid van de bewoners zelf en geen onderwerp voor de belangenvereniging. Het bestuur van de belangenvereniging draagt echter het “rookmelder aanschafcollectief” wat door enkele bewoners in onze wijk gestart is een warm hart toe. Goed voorbeeld van initiatief na het succesvolle “zonnepanelen collectief” in onze wijk.

Via deze webpagina wordt in het kader van brandpreventie dit initiatief, vooral bij de fase 1 bewoners, onder de aandacht gebracht. Bewoners die de aanschaf overwegen van nieuwe rookmelders kunnen contact opnemen met de coördinator van het “rookmelder aanschafcollectief” dhr. T. van Vught via het emailadres: t.v.vugt@home.nl. Zij zullen u dan verder informeren over de mogelijkheden tot deelneming in dit initiatief.

Tip: de bij oplevering van onze woningen geïnstalleerde rookmelders zijn aangesloten op 230V netspanning. Raadpleeg voor uw eigen veiligheid een erkend installateur als u niet bekend met werkzaamheden aan apparaten die onder netspanning staan.

naar boven